onsdag 23 mars 2011

Pluggisar

- Idag har vi hjälpt Lillmatte att plugga!



-Det här suddigummit är bäst att hålla koll på så det inte försvinner ;-)



-Nja, det ser inte helt rätt ut. Du får nog öva lite mer på detta.




-Var är det här suddet på väg nu då?



-Det är tur Lillmatte har oss. Hur skulle det annars gå med studierna?


Av någon anledning känner vi inte att Lillmatte uppskattar vår hjälp ordentligt. Hon säger något om vi är i vägen men "otack är världens lön" heter det ju. Vi känner ändå att vi gör en insats :-)

9 kommentarer:

  1. Säkert gick pluggandet mycket lättare när ni var med. Vem skulle hålla reda på suddet lika bra som ni? Undrar om inte lillmatte sa nåt om fin vägledning i stället? *funderar* Kurr och burr.

    SvaraRadera
  2. Vad ni är omtänksamma som hjälper till! Konstigt att inte lillmatte uppskattar det, att hålla ordning på suddgummit är ju det absolut viktigaste. Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Kjempeflinke katter som hjelper lillematte med å lese!:) Var det matematikk de hjalp til med!:)

    Ønsker deg en kjempefin torsdag!:)

    Kram från Toril och kattene

    SvaraRadera
  4. Naw...Va' redigt tassat av er /NosPûssar från oss i Vår ☼

    SvaraRadera
  5. Vad snälla ni är som hjälper er lillmatte att plugga. :)Ur min pedagosgiska synvinkel var det gäller här hemma, så tycker jag att det är bättre om husse och matte försöker så mycket som möjligt själv. ;)

    Ang. birmor så tror jag utan tvekan på det! Jag menar sån liten ängel som jag är. ^^ Hoppas att allt är bra med er! / Santo

    SvaraRadera
  6. Tack för all uppmuntran. Visst är det bra med hjälpande tassar ;-)


    Hakrilas
    Jovisst är det matte. Zizze har räknat ut att Kisse + mattebok + Lillmatte = gos ;-)

    SvaraRadera
  7. Känner oxå igen det där med otacksamma 2-benta !
    Här muttras det oxå att man är i vägen tex : när man sitter framför dataskärmen och bara vill kolla så matte stavar rätt , eller när man vill hjälpa till att skruva lite.
    Så jag vet redan att otack är världens lön :(
    Men jag gillar min matte och husse ändå :)
    Trevlig helg !

    SvaraRadera
  8. Klaaaaaaaaaaaaaaaaaart ni gör juh.
    Ha en underbar helg !
    Tazz och Kram

    SvaraRadera
  9. oj va ni är duktiga och så fina bilder på er!

    SvaraRadera