söndag 26 juli 2009

Arbete

Nu är det slut på födelsedagsfirande och arbete väntar. Matte och Husse ska klippa bort lite slingerväxter och behöver en hjälpande tass.

-Ok, jag är redo matte. Sätt igång.



-Ta den där slingan till vänster där, matte.




-Vad skulle dom göra utan min hjälp?




-Undrar om vi ska ta den där slingan där nere också?




-Puh, jobbigt det här.




-Jag är rätt nöjd med resultatet om jag får säga det själv. Får se vad överinspektören säger om saken. Hon kan vara lite grinig.




-Jaha, nu ska vi se om det duger.




-Hm, jag hade ju gjort det bättre själv men det duger väl för att vara Zizze och matte.




-Det är tur dom har mej som kan hålla ordning i klassen.
Nu ska vi vila lite efter detta hårda arbete.
.

4 kommentarer:

  1. *Mjauuhihgi*...Vilka söta Hjälpredor ♥...
    Är helt säker på att detta kommer bli bra :)
    Ha de så gott Jam Kram & NosePûssar från oss!

    SvaraRadera
  2. Hihi! Så duktiga ni är på att arbeta, sötnosar!

    SvaraRadera
  3. Jadu, VAD skulle du göra om du inte hade kissarna som hjälpte till ??!!
    *skratt*

    SvaraRadera
  4. Hihi, ja det är tur man får en hjälpande tass. Annars skulle ju inget alls bli gjort ;-)

    SvaraRadera