fredag 24 april 2009

Världens bästa leksak

Titta här vad jag har fått idag. En ny tärning. Det är världens bästa leksak.




Den är min, bara min.



Den lyser i mörkret också.


Varje kväll när huset tystnar och människorna går och lägger sig så leker jag med denna och varje morgon när matte och husse går upp vet de precis var tärningarna är.

Nämligen här.



Fast bilden är på min gamla slitna tärning (jag har flera men de liksom tar slut efter ett tag).




Matte tillägger:
Efter ett tag pillar man bort 1:an och plockar ut lysdelen eftersom det är risk att de små batterierna och lysdioderna annars hamnar i kattens mage och det är ju inte så nyttigt. Då blir leksaken dessutom ännu roligare eftersom man då kan bita tag i den och sen dra med en klo så att den liksom tänjs ut. Jätteroligt tycker Måne.

2 kommentarer:

  1. Åh vilken helfestlig leksak.
    Var finns den ?
    Skulle nog Oliver gilla.
    Han är ju lite finurlig av sig.

    SvaraRadera
  2. Den är jätterolig. Brukar finnas på Djurmagazinet (i farsta men de borde ju ha liknande sortiment även norr om stan) och Crt i Haninge har fått in den nu också.

    SvaraRadera